Bra att veta innan du reser:
Flygtider
Angivna flygtider är preliminära tills avreseinformationen med resehandlingar skickas ut, cirka 1 1/2 vecka före avresa.
Flygskatt
Observera att från 1 april 2018 finns det en lagstadgad flygskatt (2017:1200) på alla kommersiella flygresor från Sverige. Detta innebär att resenärer som flyger från Sverige och inom Europa betalar 60 kr per person i skatt och utanför Europa, 400 kr per person.
Turistskatt
Nytt inför vintern 2022-2023: Turistskatt i Andorra och Baqueira-Beret.
En turistskatt på 1,5-3 euro/ person och natt betalas direkt till hotellet vid ankomst. Gäller alla resenärer från 16 år och äldre.
Biljetter
Du reser oftast med en elektronisk biljett som vi skickar till dig via email ca 1 1/2 vecka innan avresa. Våra charterflyg kräver ingen biljett utan endast ditt deltagarbevis samt pass. Ca 1 1/2 vecka innan avresa så mejlar vi även ut ett uppdaterat/reviderat deltagarbevis där det framgår att hela resan är betald och där flygtider framgår. Vi skickar även vouchers som avser eventuell skidhyra, samt ett brev med information gällande er resa. All kommunikation skickas till din E-post.
Namn enligt pass
Huvudbokaren ansvarar för att samtliga uppgifter är korrekt lämnade till Quality Travel och att namn är rättstavade.
Förnamn: Ange det första förnamnet i passet även om detta inte är tilltalsnamnet.
Efternamn: Ange samtliga efternamn enligt passet.
Visum
Det är ej visumkrav på inresa till Spanien för EU medborgare.
Pass
Pass (alternativt Nationellt ID om du är EU medborgare) måste vara giltigt under hela resans gång.
Information kring måltider om du bokat frukost eller halvpension/Om hotellets restaurang är stängd vid ankomst/avresa
Vid sen ankomst väntar en lättare kall måltid på hotellet om du bokat halvpension. Vid tidig avresa ingår en lättare frukost (om du bokat frukostpension) som antingen medtags på transfer eller intas innan avresa. Information om detta ges på plats.
Personlig service
På Quality Travel tycker vi att det är viktigt med personlig service. För att kunna hjälpa dig på bästa sätt så kan du boka din resa genom våra säljare på telefon 0470-34 97 10. Vi erbjuder även bokning online för kunder som föredrar datorn framför telefonen. Om våra öppettider inte passar dig, är du alltid välkommen att kontakta oss via vårt kontaktformulär.
Vid bokning
Vid bokningssamtalet kan missförstånd ske, då oftast många olika resealternativ diskuteras. Därför är det viktigt att du som resenär kontrollerar de uppgifter som är angivna på bokningsbekräftelsen. Kontroll ska göras omgående och felaktigheter skall omedelbart påtalas. Muntliga beställningar till inbokningspersonalen som är av väsentlig betydelse för resenären måste vara skriftligen bekräftade av QT för att kunna åberopas av resenären. Att QT tar emot önskemål, till exempel önskan om att bo på en viss våning, innebär ej att QT garanterar att önskemålet blir uppfyllt. Ditt deltagarbevis gäller som resebevis, det är därför viktigt att du vid bokning kontrollerar att uppgifterna stämmer. Ändring av uppgifter kan medföra en tilläggskostnad.
Resevillkor
Resevillkoren ingår som en viktig del i avtalet mellan resenär och Quality Travel. Därför är det viktigt att läsa igenom resevillkoren.
Betalning / bekräftelse
Alla priser anges i kronor. Efter beställning av resa får du ditt deltagarbevis. Detta skickas till din e-postadress om inget annat avtalas. Anmälningsavgiften ska vara oss tillhanda senast 7 dagar efter bokningen. (Undantag specialresor). När anmälningsavgiften är betald har resenären godtagit samtliga av de villkor som tillämpats för resan och därmed är anmälan bindande. Tillsammans med anmälningsavgiften betalas eventuellt avbeställningsskydd. Slutbetalning och sista betalningsdag för denna står på deltagarbeviset. Observera att OCR nr alltid skall anges vid betalning till bankgiro. Här kan du kan även betala din resa med VISA eller Mastercard.
Inkvartering
Extrabädd innebär ofta fällbar säng, bäddsoffa eller annan soffa eller liknande. Lägenhet: Boendet medför ej komplett hotellservice. Önskar man använda specifik köksutrustning ansvarar resenären själv för att medta detta. Observera att inte heller förbrukningsvaror ingår i boendet. Priserna för boendet är beräknade per resenär för fullbelagd lägenhet.
Snögaranti
Quality Travel garanterar att du kommer att kunna åka skidor under din semester. Om pisterna stängs på grund av snöbrist, transporterar vi dig till ett alternativt skidområde utan extra kostnad. Observera att snögarantin endast gäller veckoresor och inte täcker eventuella merkostnader för liftkort. Garantin gäller inte vid stängda liftar p.g.a. storm, kraftigt snöfall, tekniska fel eller force majeure.
Prisgaranti
Prisgarantin gäller för alla resor. När anmälningsavgiften är betald är det pris som angivits på bokningsbekräftelsen garanterat. Skulle valutakursen eller bränslekostnaderna ändras innan avresa kommer priset inte att ändras, vare sig uppåt eller neråt. Det enda garantin inte omfattar är nya eller höjda skatter, tullar eller avgifter avseende tjänster som ingår i resan.
Barn under 2 år
Barn som på avresedagen ej fyllt 2 år (infant) betalar endast 595 kr för sin resa. Detta under förutsättning att de inte har ett eget säte på flygplanet samt att de sover i förälders säng eller i spjälsäng.
Skall beställas vid bokningstillfället.
Önskemål
Vi på Quality Travel försöker alltid tillgodose dina specifika önskemål men kan inte garantera att önskemålen alltid uppfylls.
Bilder på hemsidan
Det är vanligt att utförande och storlek på rum varierar på ett och samma hotell. Bilder på vår hemsida ska ses som exempel.
Under 18 år
Resenärer under 18 år som reser utan målsmans sällskap måste skicka in ifyllt formulär med målsmans underskrift och godkännande. Om du är under 18 år, vänligen kontakta oss.